Prehrana kao izvor energije

Prehrana kao izvor energije

Panonska utrka Prehrana kao izvor energijePrehrana igra jako važnu ulogu u vašem treningu i svakako da nije svejedno što jedete. Od određene hrane možete se osjećati loše i iscrpljeno, što će itekako imati posljedice na vaše trčanje, a s druge strane neke namirnice mogu vam pomoći u dobivanju energije za trčanje.

Kako bi povećali energiju za trčanje, razmislite o tome da u vaše obroke uvrstite sljedeće namirnice.

Kvinoja

Kvinoja sadrži veliku količinu ugljikohidrata ali i esencijalne aminokiseline, vitamine B, kao i minerale ( magnezij, željezo, kalij..). Pored toga, kvinoja ne sadrži gluten.  Kvinoja ima i ljekovita svojstva, snižava kolesterol, visok krvni tlak, ali pomaže i u reguliranju tjelesne mase. Zbog svega navedenog prava je šteta ne uvrstiti ovu namirnicu u svoju svakodnevnu prehranu.

Sok od višnje

Jedna studija u Velikoj Britaniji je pokazala da sok od višnje ubrzava oporavak. U studiji je sudjelovalo 20 trkača koji su pili, ili sok od višnje, ili placebo, sedam dana prije maratona u Londonu. Rezultati su pokazali da su trkači koji su pili sok o višnje imali brži oporavak i imali su manje upalnih procesa u mišićima.

Sličan učinak kao i sok od višnje imaju i sokovi od grožđa i bobičastog voća, jer su i oni bogati antioksidansima.

Kava

Mnogi misle da je kava porok, i nešto što je štetno za organizam, ali pokazalo se da ipak može biti od pomoći, ako je konzumirate u ograničenim količinama. Jedno istraživanje u Japanu je pokazalo da kava pomaže vašim nogama da se „razbude“. Naime, istraživanje je pokazalo da ispijanje 1 šalice kave, 60 minuta prije trčanja, smanjuje razinu napora koje vaše tijelo mora da uloži u toku trčanja.

Maslac od kikirikija

Kikiriki ima veoma visok sadržaj proteina (oko 20 g proteina na 100 g), a budući da se prilično brzo razgrađuje u vašem organizmu, možete ga konzumirate odmah nakon treninga. Unos proteina odmah nakon treninga će značajno ubrzati oporavak vaših mišićnih vlakana.