Osjećate umor i manjak energije? Ovo je 10 jednostavnih koraka do više energije

Osjećate umor i manjak energije? Ovo je 10 jednostavnih koraka do više energije

Panonska utrka Osjećate umor i manjak energijeDa bismo lakše podnjeli svakodnevne obaveze i imali više energije da se bavite svojim hobijima, treba da u svakodnevnicu unesemo male korake kako bismo osigurali dodatnu energiju, ali i kako bi zadržali taj nivo na svim poljima:

Jedite nemasne proteine

U svoju ishranu obavezno ubacite nemasno meso kao što je piletina, puretina, riba, zatim mliječni proizvodi sa niskim postotkom masti. Zbog visokog unosa proteina napuniti će vas dovoljnom energijom za period između obroka.

Izaberite cijele plodove

Kad god ste u prilici birajte cijele plodove. Oni sadrže više vlakana, treba im više vremena da se probave i na taj način ćete imati više energije nego da ste jeli jednostavne ugljikohidrate.

Uzimajte dovoljno željeza

Manjak željeza je veoma česta pojava, njega je čak teško i točno izmjeriti zbog  promjena koje se dešavaju u tijelu tokom jednog dana. Trkačice moraju posebno obratiti pažnju i da unose željezo u većoj količini za vrijeme trajanja mjesečnice. Manjak željeza  je uzrok umoru  i može da utječe na cjelokupan učinak treninga, a ako unesete dovoljno željeza imat ćete više energije.

Kada vam se događa da se umarate a da ne znate zašto, izvadite krv i provjerite koliki vam je željezo u krvi. Da bi se osigurali dovoljnom količinom željeza jedite više crvenog mesa ili alternative bogate željezom kao što su pileći i pureći bataci i karabataci, losos, tunjevina ili žitarice (bogate željezom).

Također je važno da unosite dovoljno vitamina C kroz voće i povrće jer on pospješuje apsorpciju željeza. Gledajte da uključite u svaki obrok paradajz, brokulu, a od voća jedite bobičasto voće.

Smanjite unos kofeina

Najbolje bi bilo kada biste izbacili kofein, ali ako to ne želite, svedite ga na jednu šalicu dnevno, bilo da je u pitanju kava ili neko drugo piće koje sadrži kofein. Kofein može da vas učini slabim, pa čak i nervoznim.

Trenirajte redovno da bi imali više energije

Redovno treniranje će vas učiniti energičnijim, raspoloženijim i motiviranijim za svaki naredni trening. Kardiovaskularno vježbanje kao što je trčanje ili šetanje je najbolji način da se u vašem tijelu proizvede onaj dobro poznati ”sretni” hormon endorfin koji je zaslužan za vaše dobro raspoloženje. Imat ćete više energije za sve aktivnosti satima nakon svakog treninga.

Dobro se naspavajte

Ovo je najprirodniji i najlakši način da se vaše tijelo odmori i oporavi od svih dnevnih napora.  Nije svakome potreban isti broj sati da se dobro naspava, ali optimalan broj je 7 do 8 sati sna i toliko vam treba da se osvježite i kvalitetno odmorite za naredni dan.

Uradite nešto novo

Kada  zaglavite u svojoj dnevnoj rutini to ponekad može da vas iscrpi i osjećate se kao da nemate energije. Osvježite svoje dnevne aktivnosti, makar to bilo da probate neku novu hranu, neke nove vježbe ili neka nova iskustva kako biste izbjegli da vam bude dosadno. Na ovaj način ćete se osjećati kao da ste uvijek u pokretu i spremni za novu akciju.

Smanjite sjedenje

Kada sjedite cijeli dan za svojim radnim stolom događa se da se osjećate mrzovoljno. Zato, ustanite i razgibajte se na svakih sat vremena, bilo da idete po čašu vode ili jednostavno da pogledate kroz prozor.

Probajte aromaterapiju

Nemojte da budete ljeni ili skeptični prema ovoj vrsti terapije. Mirisi kao što su limun, mentol ili đumbir mogu da učine da se osjećate raspoloženije i energičnije. Upalite mirišljavu svijeću ili poprskajte prostoriju ovim mirisima i vidjet ćete da ćete uživati u njihovom efektu.

Naravno – smanjite stres

Jedan od najvećih ubojica energije je upravo stres. Borite se sa njim na sve moguće načine, slušajte vašu omiljenu muziku, čitajte dobre knjige, radite sve što volite i potrudite se da ova borba traje svakoga dana.